dimecres, 22 d’octubre del 2008

Beyond Technology. Children's learning in the age of digital culture

by David Buckingham

Playing to learn? Rethinking the Educational Potential of Computer Games, capitol 6 del llibre " Beyond Technology. Children's learning in the age of digital culture " fa referència al debat actual en relació als jocs d'ordinador (computer games) i educació, així com a les publicacions d'autors tan rellevants com: James Paul Gee i Marc Prensky.

Buckingham destaca i compara les principals tesis d'aquests dos autors i també apunta que aquestes es basen més en correlacions que en evidències i causalitats. En aquest sentit apunta d'altres estudi més empirics i potser menys coneguts- Atkins, Carr, Juul, Newman, Wolf Copier and Raessens, BECTA, Egenfeldt-Nielsen-.

Alguns dels aspectes que Buckingham planteja a debat són:
- relacions entre l'aprenentage informal i l'aprenentatge situat
- la importància i límits de la transferència de competències
- el paper juga el plaer en l'aprenentatge
- les possibilitats dels diferents gèners de jocs

La majoria dels informes resultants dels estudis i recerques acaben fent recomenacions a la indústria dels videojocs tals com atendre a les necessitats educatives, però és poc clar el què es demana, caldria fer-ho de forma més específica.
Alguns aspectes dels videojocs, com ara el tema de la representació, les comunitats de jugadors, la dimenció comercial... podrien estudiar-se més.

El capítol 7 That's Edutainment, del mateix llibre, estudia la situació actual de les indústries mediàtiques (media industries) a Gran Bretanya, els motius dels seus èxits i les raons de la seva internacionalització.
Actualment les quatre companyies liders són:
- TLC
- Europress
- Havas
- Disney
En el capítol també s'apunten quines són les dificultats de la petita empresa per mantenir-se en el mercat de la producció educativa digital en formats tipus CD-ROM o DVD, descriu quines són les dificultats i els elements clau a l'hora de vendre un producte d'aquest tipus.
D'altre banda el on-line learning sembla tenir més avantatges. la indústria de la TV i la premsa estan entrant en aquest mercat, per exemple la BBC, Channel 4, Granada, Pearson, The Guardian...

Llibre disponible a la Biblioteca