dilluns, 10 de novembre del 2008

Construcció de coneixements i adquisició de competències amb eines tecnològiques. Els videojocs

Llicència d'estudis d'Antònia Bernat Cuello (2006-2007)

Del grup F9. Document de més de 185 planes. 
 

Objectius de la recerca:
1. Analitzar el coneixement i el desenvolupament de competències
d’alfabetització digital dels nens i nenes a través de l’ús dels
videojocs a l’escola.
2. Identificar diferents nivells d’alfabetització: alfabetització
instrumental, alfabetització en entorns multimèdia, alfabetització
per a la gestió de recursos, alfabetització per a la comunicació i
alfabetització per a la crítica reflexiva.
3. Analitzar la percepció que té el professorat sobre les competències tecnològiques dels alumnes.
4. Analitzar la pràctica metodològica del treball amb videojocs que es fa a l’escola.
5. Proposar orientacions pel professorat d’acord a l’extensió i aprofundiment de la cultura digital dels alumnes

S´han fet servir quatre tipus d´instruments:
o Qüestionaris
o Entrevistes
o Observacions directes (diari d´observació)
o Gravacions en video i audio de les sessions.